Hm, fascinuje ma kritika za každú cenu. Osemročné gymnáziá. Aby politička povedala, že rodičia na ne dávajú deti preto, že základné školy sú nekvalitné, je totálne mimo, hoci danú političku uznávam. Ponížila tým mnoho základných škôl, ktorých predstaviteľov poznáme aj tu na FB, alebo aj osobne, prípadne z médií. Sú mnohé školy, ktoré ďaleko predbiehajú kvalitu OG a takéto základné školy to schytávajú tak, že si plody ich 5-ročnej práce privlastní osemročné gymnázium. A je jedno, že je nekvalitné a otvára takúto triedu, len aby sa udržalo. Okrem toho je veľmi ľahko byť vysoko kvalitnou školou, keď si gymnáziá z okolia vyberú tých najlepších žiakov, kým základná škola má zo zákona povinnosť vziať každého žiaka, resp. žiaka bez ohľadu na nadanie alebo zaostávanie. Takže poprosím politikov, ktorí sa k tejto téme vyjadrujú, aby k nej pristupovali odborne, objektívne a bez politikárčenia. Vtedy sa im otvorí úplne iný uhol pohľadu. Či bude silnejší ako politika…? Mal by byť. Nech máme akýkoľvek názor na vládu, resp. ministerstvo školstva, v tomto držím ministerke palce, kvóty musia byť. Poviem príhodu z dnešného týždňa. V škole máme putovnú výstavu, ktorú lektorujú po zaškolení naši deviataci. Sú piati. Veľmi šikovné deti. Počas slovenčiny neboli na hodine, keďže lektorovali siedmakov na uvedenej výstave. Vskutku som cítil v triede na hodine dieru. Niežeby som vyvolával iba jednotkárov. Ale chýbal tam ten mocný zdroj, ktorý aktivizoval, ba motivoval aj zvyšnú časť triedy. Tak si len predstavte, keď odíde polovica triedy na OG. (A to by sa malo hovoriť aj o nesystémovom ďalšom odchode žiakov na bilingválne gymnáziá po 8. ročníku). Základná škola môže začať akoby odznova a snažiť sa so zvyšnými deťmi zdvíhať kvalitu ročníka, školy. Či sa to podarí, závisí od školy, od šťastia, od nadšenia učiteľov, od rodičov, od žiakov… Isté však je, že OG je za vodou, keďže si vzalo jednotkárov a pokojne môže žiaka vrátiť na základnú školu, ak skĺzne do horších známok. Keďže je osemročiek veľa, konkurujú si, radšej si udržia aj horších žiakov, aby bol normatív štedrý. Ako potom hovoriť o kvalite/nekvalite v takejto roky neriešenej situácii???
Archív
- september 2023
- august 2023
- júl 2023
- jún 2023
- máj 2023
- apríl 2023
- marec 2023
- február 2023
- január 2023
- december 2022
- november 2022
- október 2022
- september 2022
- august 2022
- júl 2022
- jún 2022
- máj 2022
- apríl 2022
- marec 2022
- február 2022
- január 2022
- december 2021
- november 2021
- október 2021
- september 2021
- august 2021
- júl 2021
- jún 2021
- apríl 2021
- marec 2021
- február 2021
- január 2021
- december 2020
- november 2020
- október 2020
- september 2020
- august 2020
- júl 2020
- jún 2020
- máj 2020
- apríl 2020
- marec 2020
- február 2020
- január 2020
- december 2019
- november 2019
- október 2019
- september 2019
- august 2019
- júl 2019
- jún 2019
- máj 2019
- apríl 2019
- marec 2019
- február 2019
- január 2019
- december 2018
- november 2018
- október 2018
- september 2018
- august 2018
- máj 2018
- február 2018
- január 2018
- december 2017
- november 2017
Meta