Ohlasy k môjmu pôsobeniu

Napísali mi...

Slovenský jazyk ako vyučujúci predmet v škole mi veľmi nešiel a popravde ma ani nijako moc nebavil. Som žiakom deviatej triedy a až v tejto triede ma predmet naozaj oslovil. Je to vďaka môjmu novému učiteľovi, ktorý ma vie inšpirovať, naučiť a motivovať. Som mu veľmi vďačný, že ma s ním baví objavovať krásu nášho jazyka. (2024)

V prvom rade by som Vám chcela povedať, že obdivujem Vašu prácu a sledujem Vás už roky (na fb, nie osobne ). Ani neviem, prečo sa na Vás obraciam, asi preto, že verím, že mi poradíte. (2023)

Dobry den, pan ucitel Papuga, dovolte len par viet. V prvom rade sa Vam chcem podakovat, ze ste zrealizovali napad vziat ziakov na divadelne predstavenie. Absolutne s manzelom ocenujeme tento napad. Okrem ucitelky v prvej triede /ktora nasho syna ucila i v druhej triede/ ste po nej jedinym ucitelom, ktory vyvinul snahu, ochotu, energiu a zaujem odhalit detom v dnesnej dobe i tento druh umenia /nie kazdy rodic vezme v dnesnej dobe dieta do divadla/. Ukazali ste im dalsi rozmer kultury, nezlakli ste sa vziat si zodpovednost na seba za "pubertiakov", deti stravili spolu i iny cas ako ten v skole. Vcerajsia "akcia" mala viacrozmeronu vahu. V mojich ociach na dnesnu absolutne dokonaly pristup. Nehovoriac o vasom pristupe na hodinach sjl. Jedine co lutujem, ze tato skola nema viac ucitelov ako ste vy, s vasim pristupom. Pre vas pracovna doba nekonci oducenim si povinnych hodin. Vas pristup a styl ucenia si vazim o to viac, ze ucit deti na druhom stupni nie je zrejme ziadna vyhra v dnesnej dobe... Dakujem Vam. Za vasu snahu, ochotu, cas, energiu. A som vdacna, ze i ked len na jeden rok, ale moj syn ma moznost zazit i tento styl ucenia. (2023)

Už ako riaditeľ na základnej ste boli skvelý. (2023)

Dobry den, pan Papuga, na zaklade prehliadnuti Vasich prispevkov na internete, pacil sa mi Vas prejav, trefne komenty, nebojacnost vyjst z davu, drzte sa, nech sa Vam dari v osonom aj pracovnom zivote. (2023)

Ján Papuga je človek vysokých morálnych kvalít, ktorému veľmi záleží na osude školy, ktorú v minulosti riadil tri roky. O aktivity a smerovanie školy sa však pravidelne a neustále zaujíma, aj keď v súčasnosti v nej nepracuje. Škola mu v čase, keď v nej vykonával funkciu riaditeľa, prirástla k srdcu. Je to človek, ktorý je aktívny aj verejne, zaujíma sa o spoločenské dianie, nevníma čiernobielo, ide do hĺbky, pretože sa snaží byť spravodlivým pedagógom a túto črtu vnáša aj do práce s deťmi a kolegami. Má rád deti a vždy mu záležalo a záleží najmä na ich osobnostnom rozvoji, čo dokazuje aj svojou literárnou činnosťou. Prostredníctvom série Strážca kameňa sa snaží deti vtiahnuť do sveta literatúry. Odbornou publikačnou činnosťou prostredníctvom svojich jazykových príručiek pomáha žiakom prekonávať nástrahy slovenského jazyka a literatúry. Je to človek, ktorý je aktívny aj ohľadom vlastnej sebareflexie, pretože chce svoju osobnosť zdokonaľovať a je otvorený komunikácii so zamestnancami, rodičmi a poslancami. Má k nim rešpekt, pretože vie, že len vďaka rešpektujúcej komunikácii sa môžu aj školské veci posúvať dopredu. (2022)

Dobrý večer. Vždy si prečítam vaše blogy, jediná poznámka mohli by ste písať viac. Pevné zdravie - Vaša sympatizanka. (2022)

Dobrý večer, osobne sa síce nepoznáme, no sledujem Vás už niekoľko rokov. Súhlasím s Vami vo väčšine názorov a páčia sa mi vaše príspevky a životný príbeh. Veľa vecí, čo sa týka školstva, sa ma bytostne dotýka a to, čo ste zažili Vy na ZŠ v BA, som si prežila aj ja. Aj keď v inej obci a na poste obyčajnej učiteľky. Ďakujem za Vaše názory, kritiku, za žiakov a študentov, ktorých vzdeláva jeden z mála zanietených učiteľov. (2021)

Dobrý deň, pán Papuga, sledujem stránku ,,Ako ďalej učiteľ“ už pár rokov. Akurát som si pozrel Váš výstup na ZVTV a presvedčili ste ma. Ste človek so srdcom a rozumom. (2021)

FB a internet je veľký fenomén a bol si veľakrát v médiách, si neprehliadniteľný a v opozícii moci. To vždy zaujme. Aj ja som na teba pyšná. Ale tak to má byť, mladí nech sú predvojom. Ale najviac si na tebe vážim, že si dokážeš vypočuť aj starších a nezavrhneš starších kolegov iba kvôli veku. To je veľmi ponižujúce pre nás. Lebo aj tí mladí raz zostarnú a tiež nebudú vládať kráčať s mladými, ale tie skúsenosti a rozvaha je nezaplatiteľná a neoceniteľná. Ale rozumiem, ak niekto brzdí pokrok a sedí na významnej stoličke, nech prenechá mladým. Mladý chirurg sa učí od staršieho, nie naopak a funguje to už veky. Len v školstve to nefunguje. Ale to ty dobre vieš, že sú aj mladí účitelia sprostí jak pučtok aj starí. Dobrí môžu byť i mladí i starí. Je to o komunikácii. (2021)

Janko, ty si šikovný, múdry, dobrý chlapec, ja to viem najlepšie posúdiť. Páči sa mi, ako nebojácne a odhodlane bojuješ za dobrú vec, je to vzácnosť v tejto dobe... Si stále autonómny a slobodný duchom, držíš si svoju dôstojnosť... To je veľmi dôležité v živote. A slobodný v duchu je aj šťastný človek, lebo sa neviaže na somárov. (2020)

Vážený a milý kolega,
ďakujem vám
za všetky blogy, ktoré ste napísali,
za všetky myšlienky, s ktorými ste sa s nami podelili,
za všetky názory, ktoré ste za nás vyslovili,
za všetky nápady, ktoré by nám pomohli,
za všetky slová, ktorými ste sa nás zastali.
Prajem vám pekné prázdniny a veľa oddychu! (2020)

Práve cez víkend som na Vás myslela, lebo som náhodou našla darček ako stvorený k Vašim meninám, kde je napísané JÁN  (J ako jemnocitný, A ako ambiciózny, N ako nadaný), meno má prepožičiavať talent a  oddanosť - a mne to na Vás veľmi sedelo. Vy sa nestratíte, ale či sa my nestratíme bez Vás,  je otázne. Nemám rada lúčenia, radšej budem myslieť na to, že  na školstvo úplne nezanevriete, a že Vaše ambície Vás znova raz privedú na riaditeľský post, a to tam pribehnem ako na koni 🙂 . (2020)

Mám za to, že šťastie je Vám napriek tomu naklonené a čaká Vás za bránami školy. Ťažko sa tomu dá ešte v tejto fáze uveriť, lebo ste pre školu urobil prvé - posledné a cítite obrovskú krivdu, ale vedzťe, že tak ako ste sa nadchol pre túto školu, pocítite čoskoro, že ste užitočný a prínosom, lebo máte obrovský potenciál, nevzdávate sa a ste bojovník, ktorý vie, čo chce. Netrápte sa a nerobte si výčitky, všetko je tak, ako má byť. Pre mnohých budete vždy inšpiráciou, ako aj pre mňa a rovnako máte môj obdiv, ako príkladne Marcovi odovzdávate celého seba. Vytiahol ste školu z ekonomických dlhov a postavil na nohy. Odviedli ste kus práce, ale zároveň získal veľa skúseností a vďaka tomu spoznal aj dobrých ľudí, ktorí Vás budú radi sprevádzať cestou životom. (2020)

Prečítala som si Váš príspevok na internete. Veľmi dobre vyjadrené. Nenapísala by som to lepsie. Uz 2 dni sa jedujem nad tými nezmyselnými tabuľkami a stale to odkladám. Pred pár mesiacmi to niekto múdry vymyslel a odvtedy musíme stale písať podrobne aj o koľkej sme išli na obed, čo sme doma robili po vyučovaní a teraz, čo robíme tých 5 hodín doma. Je to vyslovená šikana. (2020)

Prajem veľa síl a trpezlivosti! Nenechajte si ujsť život v rôznych bojoch. Dúfam, že mne sa podarí to v pokoji dotiahnuť do konca. Je to neskutočné, aké obštrukcie niektorí ľudia dokážu vytvoriť, aké kontraproduktívne, arogantné a pod úroveň veci konajú len aby dosiahli nejakú kompenzáciu svojej malosti. A ponaučenie: milý úsmev ešte nič neznamená. (2020)

Pán riaditeľ, ja si Váš prístup vážim a ak môžem s niečim pomôcť, čo Vás neodradí bojovať, určite to spravím, pretože viem, že ste aj minulý rok mali chvíľku “vzdať to”. Takých ako Vy je veľmi málo a my rodičia často vôbec netušíme, aké sú naše povinnosti a práva ohľadom detí. Ideme síce slepo za učiteľmi, ale Vy ste mi otvorili oči a ja som videla, že veľa vecí v škole sa dá robiť inak. (2020)

Dobrý deň, pán Papuga. Váš článok je... proste dokonalý, úplne ste trafili klinec po hlavicke. Prosím, kandidujte za ministra školstva. Nech je tam konečne niekto kompetentný!!! Držím päste a vďaka za vaše príspevky. (2020)

Pán Papuga, je mi to aj nepríjemné, že Vás takto "obťažujem", ale veľa som o vás čítala a stále vás pokladám za ČLOVEKA, ktorý má prehľad a neodradilo ho ani to, že v našom školstve (teda na SK) sú dni plné beznádeje a nezmyselných zmien. (2019)

Vážený pán Papuga. Patrí Vám veľké poďakovanie za všetko, čo robíte pre aktivizáciu nášho učiteľského stavu a takisto poďakovanie za časopis Slovenčinár. V každom čísle vždy nájdem zaujímavé a podnetné príspevky. Ako som už napísala v komentári, zaujali ma články o skloňovaní slov zakončených na r a l, o hodnotení slohových prác (mnohí kolegovia ponímajú sloh ako nutné zlo, ale ja hovorím, že sloh najlepšie vypovedá o žiakovi - či už o úrovni pravopisu, bohatstve slovnej zásoby, o úrovni štylistiky, schopnosti ucelene a logicky formulovať myšlienky). Tiež veľmi rada čítam žiacke práce a príprave i rozboru prác venujem dostatok času. (2019)

Dobrý večer, chcela by som sa poďakovať za Vaše články - všetky. Či už na zborovni alebo v iných tlačených formátoch. Vždy sa poteším, keď nájdem niečo nové. Máte dar vystihnúť problematiku. Či to padá na úrodnú pôdu neviem posúdiť. U mňa áno, bohužiaľ to nemôžem povedať o mojich kolegoch. Ak Vás aj niekto číta, ostane to iba čítané. V jednom texte ste napísali, aby sme Vám nepísali ďakovné slová, ale aby sme konali. Snažím sa. Som ale zrnko v púšti skostnatelých kolegov, ktorím je je jedno či bude zmena. Majú plat (po dvoch atestačkách celkom pekný) a na bežnej dedinskej ZŠ aj nenáročné pracovné miesto. A ešte keď sa podriadite vedeniu... Oponovať (konštruktívne) je u nás na škole slovo vyškrtnuté zo slovníka. Ja Vám aj napriek výzve neďakovať ĎAKUJEM. Ste povzbudením a narúšate obraz o učiteľoch, že nemáme názor a už vôbec ho nevieme sformulovať a vyjadriť. (2019)

Dobrý deň prajem. Možno budete prekvapený, kto Vám chce napísať niekoľko povzbudivých slov. Pozrela som si 3 videá o probléme so školskou inšpekciou. Sledovala som dianie okolo testovania piatakov. V každom prípade budem rada, ak to v boji s byrokratickým aparátom nevzdáte. Ja som zo školstva už radšej odišla do dôchodku, lebo som  nemala silu bojovať s ľudskou hlúposťou. V žiadnom prípade sa nenechajte zastrašiť. Ak budú školy riadené riťovlezmi kvôli funkcii, tak je práca učiteľa zbytočná a nikdy nebude ohodnotená aspoň čiastočne objektívne. Učiteľ ostane handrou, vykonávateľom hlúpych a nekompetentných pokynov a budú po ňom šliapať. Nemá sa ako brániť, sám na to vo videu poukazujete. Ja som volila odchod. Učila som na strednej škole 27 rokov, svoju prácu som mala rada. Záležalo mi na deťoch. Zažila som aj výmeny riaditeľov po r. 1989 - tiež "nezabudnuteľný zážitok". Na istý čas som kvôli pocitu "handry" zo školstva odišla - pracovala som s mentálne postihnutými a neskôr v kancelárii daňového úradu. Tam som zistila, akú úroveň má štátna správa, ako úradníkom chýba ľudskosť a ako potrebujú "stránku" ponižovať, aby pomasírovali svoje trpiace ego. Na toto som ja žalúdok nemala, preto som sa vrátila k deťom.Tí, čo majú moc a peniaze si neviem prečo uzurpujú aj patent na rozum. Výsledok je viditeľný a čoraz smutnejší. Čo ma však najviac hnevá je, že sú nepostihnuteľní. Držím Vám palce, prajem veľa síl a trpezlivosti. (2018)

Milý kolega, oceňujem odvahu pustiť sa do súdneho sporu s inšpekciou. Aj moji kolegovia zažili aroganciu inšpektorky počas testovania, počas ktorého telefonovala a skláňala sa nad žiaka a niečo sa ho pýtala. Som jedna z tých učiteliek, ktorá sa nebojí na poradách ozvať a nesúhlasiť s nezmyselnými nariadeniami vedenia školy. Roky sa hovorí o odbúravaní byrokracie, no tá sa paradoxne stále viac rozrastá. (2018)

Pán Papuga, pravdivo píšete o našom školstve. (2018)