Čo tak nedať prácu na doma?

Aj keď odmietam všeobecnú paniku z vírusu, ktorá sa opakuje vždy, keď sa niečo podobné blíži, uznávam, že štát i samosprávy musia spraviť opatrenia. Keby ich nespravili, zase by im vyčítali, že nič nespravili. Je to presne ako so stromami. Vytnú sa, je zle, nevytnú sa a ublížia niekomu, je ešte horšie. Ozaj im nezávidím túto situáciu. Avšak ten amaterizmus, čo predvádzajú, je otrasný. Mám na mysli najmä ministerstvo školstva. Máme tu problém, môže byť ohrozené zdravie. Všetci tu vieme, že šírenie vírusu sa značne sťaží, ak sa ľudia nebudú hromadne združovať. Namiesto toho, aby otvorene a priamo povedali, aby sa všetky školy na týždeň alebo dva zatvorili, nechávajú to na regiónoch, čo vyvoláva otázky, chaos, dennodennú kritiku, ale najmä znižuje účinnosť opatrenia nezhromažďovať sa v školách. Isto, decentralizácia riadenia je dôležitým výdobytkom politiky. No niekedy treba centrálny zásah, aby bolo opatrenie účinné. A zároveň s komplexom opatrení v rámci školstva treba ihneď riešiť aj termíny testovaní a prijímačiek, keďže sme neraz zažili, že žiaci prídu aj chorí, aby nemuseli ísť na iný termín. Ďalej malo byť ihneď centrálne dané, že aj učitelia majú zostať doma, predsa tí nie sú imúnni, a nariadil by sa presný postup, ako ich v rámci vírusového voľna odmeňovať. Nie to nechať na svojvôli riaditeľov, ktorí učiteľov nechajú chodiť do školy, nútia ich do dovoleniek alebo im dávajú ako malým prácu na doma. Čo tak im pre zmenu prácu na doma nedať? Nemajú jej dosť v bežné dni? Veď oni nespôsobili epidémiu. Nemajú nárok vypnúť, aby nabrali síl a aj oni sa tak ochránili pred vírusom?
Dúfam, že takáto nekoncepčnosť, chaos, neflexibilita už nebude blízka novému ministrovi. Je potrebné vrátiť všetky školy ministerstvu školstva, zastrešiť ním riešenie výchovno-vzdelávacieho procesu vo všetkých aspektoch a dať mu v nezvyčajných situáciách a zásadných veciach právomoci zasiahnuť do chodu škôl, aby sa neprehadzovala zodpovednosť na samosprávy, z ktorých sa časť rozhodne tak, časť inak, čo v prípade šírenia vírusu nie je šťastné. Aby sme sa na školách mohli sústrediť len na ochranné opatrenia a nie byť na dennej báze informačnou kanceláriou verejnosti, keďže situáciu škôl rieši takmer 10 inštitúcií a mediálne šírené informácie sa stávajú odhadmi alebo dezinformáciami.

Zdieľať

Jeden komentár

  1. Je potrebné vrátiť všetky školy ministerstvu školstva, zastrešiť ním riešenie výchovno-vzdelávacieho procesu vo všetkých aspektoch a dať mu v nezvyčajných situáciách a zásadných veciach právomoci zasiahnuť do chodu škôl, aby sa neprehadzovala zodpovednosť na samosprávy, z ktorých sa časť rozhodne tak, časť inak, čo v prípade šírenia vírusu nie je šťastné.
    Najvyšší čas.

Pridaj komentár / Recenziu

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.