Aj keď odmietam všeobecnú paniku z vírusu, ktorá sa opakuje vždy, keď sa niečo podobné blíži, uznávam, že štát i samosprávy musia spraviť opatrenia. Keby ich nespravili, zase by im vyčítali, že nič nespravili. Je to presne ako so stromami. Vytnú sa, je zle, nevytnú sa a ublížia niekomu, je ešte horšie. Ozaj im nezávidím túto situáciu. Avšak ten amaterizmus, čo predvádzajú, je otrasný. Mám na mysli najmä ministerstvo školstva. Máme tu problém, môže byť ohrozené zdravie. Všetci tu vieme, že šírenie vírusu sa značne sťaží, ak sa ľudia nebudú hromadne združovať. Namiesto toho, aby otvorene a priamo povedali, aby sa všetky školy na týždeň alebo dva zatvorili, nechávajú to na regiónoch, čo vyvoláva otázky, chaos, dennodennú kritiku, ale najmä znižuje účinnosť opatrenia nezhromažďovať sa v školách. Isto, decentralizácia riadenia je dôležitým výdobytkom politiky. No niekedy treba centrálny zásah, aby bolo opatrenie účinné. A zároveň s komplexom opatrení v rámci školstva treba ihneď riešiť aj termíny testovaní a prijímačiek, keďže sme neraz zažili, že žiaci prídu aj chorí, aby nemuseli ísť na iný termín. Ďalej malo byť ihneď centrálne dané, že aj učitelia majú zostať doma, predsa tí nie sú imúnni, a nariadil by sa presný postup, ako ich v rámci vírusového voľna odmeňovať. Nie to nechať na svojvôli riaditeľov, ktorí učiteľov nechajú chodiť do školy, nútia ich do dovoleniek alebo im dávajú ako malým prácu na doma. Čo tak im pre zmenu prácu na doma nedať? Nemajú jej dosť v bežné dni? Veď oni nespôsobili epidémiu. Nemajú nárok vypnúť, aby nabrali síl a aj oni sa tak ochránili pred vírusom?
Dúfam, že takáto nekoncepčnosť, chaos, neflexibilita už nebude blízka novému ministrovi. Je potrebné vrátiť všetky školy ministerstvu školstva, zastrešiť ním riešenie výchovno-vzdelávacieho procesu vo všetkých aspektoch a dať mu v nezvyčajných situáciách a zásadných veciach právomoci zasiahnuť do chodu škôl, aby sa neprehadzovala zodpovednosť na samosprávy, z ktorých sa časť rozhodne tak, časť inak, čo v prípade šírenia vírusu nie je šťastné. Aby sme sa na školách mohli sústrediť len na ochranné opatrenia a nie byť na dennej báze informačnou kanceláriou verejnosti, keďže situáciu škôl rieši takmer 10 inštitúcií a mediálne šírené informácie sa stávajú odhadmi alebo dezinformáciami.
Archív
- september 2023
- august 2023
- júl 2023
- jún 2023
- máj 2023
- apríl 2023
- marec 2023
- február 2023
- január 2023
- december 2022
- november 2022
- október 2022
- september 2022
- august 2022
- júl 2022
- jún 2022
- máj 2022
- apríl 2022
- marec 2022
- február 2022
- január 2022
- december 2021
- november 2021
- október 2021
- september 2021
- august 2021
- júl 2021
- jún 2021
- apríl 2021
- marec 2021
- február 2021
- január 2021
- december 2020
- november 2020
- október 2020
- september 2020
- august 2020
- júl 2020
- jún 2020
- máj 2020
- apríl 2020
- marec 2020
- február 2020
- január 2020
- december 2019
- november 2019
- október 2019
- september 2019
- august 2019
- júl 2019
- jún 2019
- máj 2019
- apríl 2019
- marec 2019
- február 2019
- január 2019
- december 2018
- november 2018
- október 2018
- september 2018
- august 2018
- máj 2018
- február 2018
- január 2018
- december 2017
- november 2017
Meta
Je potrebné vrátiť všetky školy ministerstvu školstva, zastrešiť ním riešenie výchovno-vzdelávacieho procesu vo všetkých aspektoch a dať mu v nezvyčajných situáciách a zásadných veciach právomoci zasiahnuť do chodu škôl, aby sa neprehadzovala zodpovednosť na samosprávy, z ktorých sa časť rozhodne tak, časť inak, čo v prípade šírenia vírusu nie je šťastné.
Najvyšší čas.