RTVS: „Školy, ktoré vzdelávajú deti a žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, by mali v spolupráci so zriaďovateľom, s príslušnými úradmi práce, sociálnych vecí a rodiny a komunitnými centrami prijímať opatrenia na zlepšenie dochádzky, správania a vzdelávacích výsledkov, a pri výchove a vzdelávaní týchto detí a žiakov vytvárať vhodné individuálne podmienky.“
Aj vám sa zdá tento text prázdny a zbytočný. Uviedla ho ďalšia z vysoko kompetentných pracovníčok mediálneho oddelenia ministerstva. Niekedy mám pocit, že sa tam pretekajú v tom, kto napíše štylisticky povrchnejší text, ktorý navonok vyznieva seriózne. Opäť sa tu arogantne odkazuje škole, aby riešila dochádzku žiakov, hoci legislatíva dáva minimum možností ako rýchlo (!) a efektívne riešiť záškolákov. Akoby školy nespolupracovali s uvedenými inštitúciami. No ťahajú za kratší koniec. Pokuty pre rodičov sú minimálne, sociálky majú toho viac, ako unesú, polícia rieši veci pomaly, dvojky zo správania neúčinkujú a dobré slovo neplatí. A ešte nás vyzvú k individuálnemu prístupu, ktorý snáď realizujeme aj v spánku. Namiesto komplexného a legislatívou ošetreného riešenia záškoláctva, pri ktorom školy spravidla vyčerpajú všetky svoje možnosti a stav zostane rovnaký. Také je naše ministerstvo. Cynické, odtrhnuté od reality a pomoci sa od neho nedočká nik.
Vitajte na stránke PhDr. Jána Papugu, PhD.
pedagóg, spisovateľ, aktivista
Vitajte na stránke PhDr. Jána Papugu, PhD.
pedagóg, spisovateľ, aktivista