Snáď nikto neverí, že T5 bolo zrušené kvôli pandémii. Nie, nebolo. Určite však nebolo zrušené ani kvôli tomu, že je zbytočné, zle nastavené, nesystémové. Na to som pred 4 rokmi upozorňoval a vďaka tomu banda na čele s bývalou hl. školskou inšpektorkou Kalmanovou, mimoriadne zákernou úradníčkou, som prišiel, síce dobrovoľne, o riadenie milovanej školy, ktorá dnes upadá.
Ale zle nastavenie testovaní si ľudia, čo riadia školstvo určite neuvedomujú, lebo majú ďaleko od odbornosti, nadhľadu a empatie k školstvu, k pedagógom, k žiakom. Z viacerých zdrojov som počul, že to chcú takto postupne dať do útlmu.
Aj keď si ma mnoho ľudí spája s kritikou testovaní, paradoxne, nie som za jeho zrušenie. Ja len nesúhlasím s tým, ako hlúpo je nastavené úradníkmi alebo “zúradníčenými” pedagógmi. Oni testovania (a ani iné veci) vylepšiť nedokážu, lebo na to nemajú a nerozmýšľajú pedagogicky, ale politicky (a úradnícky). Skrátka im testovania politicky nevyhovujú, sú nepopulárne, vzdelávanie žiakov by najradšej rozbili, nech je škola iba úschovňou, preto sa rozhodujú neodporne a fušersky. O to viac ma to mrzí, že ministrom je Janko Horecký, učiteľ regionálneho školstva. O to viac však zbieram sily na to, aby som mohol výraznejšie zasiahnuť do školstva.
Takéto narábanie s nástrojmi vzdelávania určite nie je dobré, nech sa akokoľvek tešíme, že T5 nebude.
Viac v prípadnej diskusii. Vraj mám písať kratšie 🙂