Výroky zo školy

 

Cvičenie: Doplň podľa obrázku meno autorky. (Na obrázku bol čepček.) Riešenie: Elena Čiapková.

 

Je v penise kosť?

 

Učiteľ dejepisu išiel s mečom na hodinu. Žiak na to spolužiakovi: „Pán učiteľ ide asi zabiť deti…“

 

Chcel by som, aby pani učiteľka bola kľudná a dobrá. (zo slohu)

 

Čo mám na tom koláči? Nechutí to ako cukor. Nie je to antrax?

 

Žiačka sa ma na hodine zemepisu opýtala, kto prešiel dlhý čínsky múr. Jej spolužiak vykríkol: „David Coperfield!“

 

Láska vzniká cez deň.

 

Nikolo musí odísť dnes domov po vyučovaní a obede zdobiť stromček. (z ospravedlnenky)

 

V čítanke pre 8. – 9. ročník je dielo Malá galéria mladšieho brata, kde chlapec nachytá svoju sestru bozkávať sa. Žiak vo vete „Takto zbierate papradie.“ vymenil slovo „papradie“ za „poradie“.

 

S triedou sme mali ísť na divadelné predstavenie Armagedon na Grbe. Žiak dômyselne poučil spolužiaka, že to nie je ten film.

 

Keď som vyháňal chalanov zo záchoda: „Tu je to horšie ako v Afganistane!“

 

Na otázku: „Deti, kto straší na Bojnickom hrade?“ žiak odpovedal: „Dzurinda!“

 

Deti mali na slohu napísať o ich obľúbenom vtákovi. Chlapec na to: „Ja nemám vtáka…“

 

Tvorenie viet: „Stále hovorím o rannom obede. S tchorím smradom viem žiť.“

 

Obyvatelia majú sopečný a koralový pôvod.

 

Nerastné bohatstvo Antarktídy: sušené mlieko, hovädzie, jahňacie, vlna.

 

Pieseň žiačky: „O čom spieva opičák? O najkrajších Milotách (meno jej spolužiačky).“

 

„Monika, to ideš každému (menej chápaví žiaci) osobitne?“ Ona na to: Idem, veď to sú debili!“

 

„Gravitácia je tehotenstvo.“

 

„Pani učiteľka, vy keď niekoho opľujete, je to akoby ste ho opľuli svätenou vodou.“

 

Reakcia žiaka na Hviezdoslavovu báseň v učebnici, vedľa ktorej je ilustrovaný slovenský znak: „Veď je tam slovenský znak a nevie ani po slovensky!“

 

Odpoveď žiaka na anketu o najobľúbenejších zamestnancoch školy: „Kuchárka, čo dáva…“

 

Myšlienky z úvahy: Je vo mne viac dobra alebo zla?
* Ale niekedy to zapríčinili aj hormóny. Keď mám dobrú náladu, viem sa baviť aj s úhlavným nepriateľom.
* Len preto, že niekto nevyzerá podľa predstáv iných, ešte nemusí byť zlý. Nikto nie je zlý, iba niektorí sú nedocenení.
* Môžem mať aj taký neutrálny (deň), že sa mi nič nechce robiť. Dneska mám taký neutrálno-zlý deň.
Snažím sa žiť tak, aby som nikomu neublížila, ale skôr sa snažila pomôcť. Hádam sa a neurobím to, čo mám (občas). V každom človeku je aj dobro, aj zlo.
* Spomeniem ich len zopár (zlých vlastností) lebo, keby som ich mala písať a čítať, sedela by som pri tomto zošite celý deň. Keby som sa spýtala nejakého človeka, ktorý ma pozná ako milé dievčatko, povedal by, že som anjelik. Ale keby so mnou strávil 2 – 3 dni, zbláznil by sa. Neviem sa rozhodnúť.
* Ale ja si všímam aj vnútro. Niektorí ľudia sú ovplyvnení druhými (…) som silný vo vnútri.
* Keď dostanem zlú známku, tak hľadám chybu v učiteľovi alebo v niekom inom. Ale nikdy nie v sebe.
* Svoju úlohu tu zohráva rodinné zázemie i prostredie, v ktorom sa človek nachádza. Veď práca formuje charakter človeka. Raz, keď budem mať svoje deti, budem sa snažiť odovzdať im všetko, čo som sa v živote naučila.
* Dúfam, že mi to v živote vyjde a že budem páchať iba dobro.
* Dúfam, že zostanem taká, aká som (…) hlavné je, čo si o sebe myslím ja.
* Možno, že aj taký najhorší, čo sa chce len ukázať alebo zapadnúť do nejakej partie, môže byť vo vnútri veľký dobrák.
* Som živší typ dieťaťa. Nedokázal by som proste nič nerobiť. Keď vykríknem, učitelia to berú ako vyrušovanie na celej hodine.
* Som dobre vychovaná, preto nehovorím a nerobím všetko, čo mi napadne. Keď sa mi niečo dôležité podarí, mám z toho ja aj moji rodičia veľkú radosť (…) ale, keď ma niekto obviňuje z niečoho, čo som neurobila alebo mi nadáva, viem vyjadriť svoj názor.“
* Moji rodičia tvrdia, že sú so mnou spokojní. Ja sám sa hodnotím ako kľudný a zábavný chlapec. Mám rád prírodu a všetko, čo je v nej okrem odpadkov. O tom, že nie som najlepší, svedčia aj poznámky v zelenom zošite.
* Vo mne nie je veľa dobra, ale našlo by sa aj niečo dobrého. Záleží to odo dňa. Ak mám dobrý deň, tak je vo mne aj niečo dobré. Ak nemám dobrý deň, tak je vo mne aj zlo. Niekedy rád pomáham a niekedy nerád. Rád pomáham doma upratovať, ale ak mi niekto pokazí náladu, tak som drzý. Niekedy rád chodím do školy. Záleží to od toho, ako sa vyspím. Ak sa zle vyspím, tak ráno som nervózny a nechce sa mi ísť ani do školy. Keď sú prázdniny, rád pomáham upratovať preto, lebo viem, že mám aspoň chvíľu pokoj od školy. Rád pomáham aj starým ľuďom, ktorí majú problémy so starobou. Aj minule na nemenovanom mieste sme boli a stará pani nás poprosila, či by sme jej nepomohli vyniesť tašky k nej domov.

 

Iľja Muromec sa postavil po vypití ruskej povesti.

 

Myšlienky z úvahy Čoho by som sa bál ako rodič?
* (…)drogy, fajčenie a pitie. Ale to sa môže stať, aj keď sa matka stará o svoje dieťa… Matky by sa k nim mali správať ako k rovnocenným.
* Bála by som sa o svoje deti od prvej chvíle, keď by som ich dostala do náručia úplne maličké a bezmocné, také nevinné a predsa dôležité pre existenciu ľudstva (…) aby boli pripravené na život v takej spoločnosti, aká je v dnešnej dobe. Ale určite by som sa nebála tak, ako sa o mňa bojí moja mamička.
* Keď je dieťa malé, nedokáže ešte rozmýšľať ako my, preto naň číha nebezpečenstvo na každom kroku (…). Keď budú moje deti dospelé, chcem, aby boli šťastné, aby založili rodinu a v starobe sa o mňa postarali.
* Všetko, čo sa stane, patrí k životu (…) Ale ja ešte teraz nie som pripravený na také rodičovské „veci“.
* Neviem, ako by som to zvládla, keby sa im niečo stalo alebo by nebodaj zomreli.
* Od narodenia by som sa ich snažil usmerniť.
* Keby som bol rodič, asi by som sa bál tej zodpovednosti.
* Nikdy nepoviem svojim deťom, že ich neľúbim a ani ich nedám preč. Sú to moje deti, ktoré nikdy neopustím.
* Milujem deti a nechcem, aby Slovensko už iba vymieralo. Budem sa snažiť.

 

Epos je človek, ktorý má veľkú moc, vie čarovať.

 

Epos bol spisovateľ, ktorý popisoval vojnu pri Tróji – ináč sa povie Illias.

 

Vystupňuj prídavné meno dlhý. Odpoveď: „Dlhý, široký, bystrozraký.“

 

Pri ústnom skúšaní som sa spýtal žiaka, kto je hlavnou postavou Nového zákona. Po dlhom rozmýšľaní povedal: Ježiš, nemôžem si spomenúť na jeho meno…

 

Čičikov skupuje telá mŕtvych nevoľníkov.

 

Na suplovanej hodine po mojej poznámke o rožku, ktorý pripravila žiakovi mama mi povedal na môj v bufete kúpený rožok: „Vy máte taký komerčný!“

 

Reakcia na smrť slávneho futbalistu: „Vraj sa mal o tri mesiace ženiť. To ho určite otrávila jeho žena. Len dúfala, že zomrie po troch mesiacoch.

 

Ej, letí prt dole Váhom… (namiesto plť)

 

Na otázku učiteľa, čo znamená obrazné pomenovanie „robí z komára somára“ žiak odpovedal, že je to čarodejník.

 

Na moju otázku, kto by mal využívať slovník Pravidlá slovenskej výslovnosti, žiačka odpovedala: „Západoslováci.“

 

Na moju otázku, kde sú niektorí žiaci žiak odpovedal: „Na fyzikálnej olympiáde. Oni sú v Aténach…“

 

Čím si doplnil neplnovýznamové slovesá vo vete? Perom…

 

Prejsť niekomu cez rozum vyjadrite inak: prešibátiť niekoho, vychytračiť sa nad niekým, držať najprv s ním, potom ho nechať v tom; vziať rozum do hrsti – byť pri tom opatrný a rozumný, všetko čo mám v hlave použiť; prejsť niekomu cez rozum – očaril ma.

 

Posledné divadelné predstavenie: denpremiéra.

 

Na poznámku skúšajúcej, že orol vytrhol Prometeovi pečeň „zubami“ študent pripomenul: „Možno mal ten orol zuby, veď bol antický…“

 

Študent nazval Rúfusovu zbierku Modlitbičky Modlitebné knižky.

 

Po vyskúšaní skúšajúca takmer zelenému žiakovi, ktorý mal pri sebe dva sloníky, povedala: „Zahoď ich, nefungujú.“

 

Z prijímačiek: môj dedo chová výry…pranostika je predpoveď počasia, ktorú zostrojili ľudia…zoberme si stany, poďme na sieť/čakajú nás hory, krajšej túry niet…malý potôčik si mrmle…malý potôčik skáče na zemi

 

Barón Kostrovický bojuje proti Slovákom.

 

Fraška vyvoláva humor násilím.

 

Liek na biedu videl vo svete (namiesto v osvete).

 

Vytvorte zo slov nocovanie a ležanie a kniha o literárnej vede zložené slovo: stanovačka, literatúra (namiesto nocľah a literárnovedný).

 

Pri ukážke Kristovej drevenej sochy z otvorenou ranou z obdobia baroka žiak povedal, že tá diera je na vhadzovanie mincí.

 

Úloha: Doplňte do vety Ukáž mi ho! kontext, aby nevznikol dvojzmysel, žiak vykríkol: „Za dvacku!“

 

Utvorte zo slova noha zdrobneninu. Odpoveď: nohavičky

 

Pri vysvetľovaní frazeologizmov: Kedy ti kameň spadne zo srdca? Žiak odpovedal: Teraz, keď skončím…
(z maturitnej skúšky)

 

Zbierka Nox et solitudo položila základy novej politiky.

 

Slovenská moderna je lepšia, lebo ju vytvorili Slováci.

 

Don Quijote bojuje s ovcami.

 

Profesor: Kto to nastriekal na zem ? (sprej) Žiak: Ja nie, ešte som na to mladý…

 

Dejepisár: Mám v triede taký priemer, akoby som učil jadrovú fyziku.

 

Nahraď nespisovné slovo vo vete spisovné: Si zasraný ako Popolvár.

 

Junák prechádzal po moste a leštil si valašku.

 

Vojakov nazýva zákopové roboty (namiesto robotníci bitiek).

 

Pygmalion je komédiou, preto v nej nie sú komické scény.

 

V Malom princovi sa hovorí o tom, ako cestuje z planéty na planétu – to sa však nedá. Za taký krátky čas.

 

Bibliografia je súhrnný názov pre všetky druhy Biblií.

 

Z prijímačiek: Definícia bájky: Uzáver býva pekný. Vymysli pranostiku: Bude pršať ako hrom. Vymysli na slovo vetu: Budem zdravý ako mrkva. Keď ti strelí do nohy, choď k lekárovi. Vysvetli frázu hádzať polená pod nohy: Znamená to, že niekto nevie poriadne chodiť.

 

Vysvetli etymológiu slova snehulienka: prvá žienka po snehu.

 

V ktorom období začína vznikať šport? V praveku – beh za zvieratami.

 

V ktorom období začína kultúra tela? V praveku – strihali si vlasy, resp. skracovali kameňom.

 

Napíš 2 pravidlá etikety, ktoré dodržiavaš: v reštaurácii negrgám a nešpáram sa v nose.

 

Z prijímačiek: Prázdniny sú milé/niekedy aj hnilé. (prepáčte, nič iné mi nenapadlo)

 

Kde sa využíva retrográdny slovník? V retro filmoch.

 

Daj textu o kvetoch pútajúci nadpis: Už žiadne mŕtve orchidey!

 

Povedz slangovo slovo chlapec. Žiačka: debil.

 

Kto zostal v románe Živý bič? V dedine zostala spodina ľudstva (namiesto ženy).

 

Z prijímačiek: hrošací – namieto hroší; siatemrnký, mierkastý namiesto materinský (prešmyčka); bije do očí – nechutné sa na to pozerať; jesť cudzí chlieb – ukradnúť niečo a zjesť to; priamy pakúk (doplniť k slovu priamy vhodné slovo); na stole mi behá môj tretí pes (vytvorenie vety na slovné druhy); stomatológ – doktor zaoberajúci sa žalúdkom, doktor na nosnú dutinu; ľudová múdrosť vzťahujúca sa k počasiu sa nazýva meteorológia, predpoveď počasia; noc ako vo vreci – príklad na prirovnanie; chodí spávať so sliepkami – nie je fajnový, len tak mu hocičo nevadí/miluje zvieratá/je taký špinavý, že spí so sliepkami; Myška so soľou je položená na pulte. Mišo a jeho bicykel zo železa pôjdu nakupovať do mesta. Na Slovensku je možné vidieť autá alebo pamiatky.

 

Mauglí nemá žiadne oblečenie. Má len také červené slipy.

 

Ráno v 2. B – Aďo 1: Aďo, čo ti povedala mama na poznámku? Aďo 2: Nič. Aďo 1: Ani mne, daj na to! Aďo 1: A Denis ma zaracha! Aďo 2: Čo? Teba mama nezabila? Denis: Veď zabila, nemôžem sa hrať na tablete.

 

Doplň výrok – Nové dejstvo v hre znamená, že… budeme v divadle o niečo kratšie.

 

Síce je škola nuda, ale mám ju rád. Keby boli ešte lepšie školy, tak Slovensko by bola oveľa viac zábavná a vzdelaná krajina.

 

Zo slohu: Kriváň sa týči ako Boh…veveričky a iný otravný hmyz…lesy šplhajúce sa po Kriváni ako bezdomovec za jedlom…strom z dreva…drsný povrch Kriváňa by si v zmenšenej podobe našiel prácu ako šmirgeľ…v lesíku sa dá prežiť pekný deň aj v spoločnosti zvieratiek, ktoré tam žijú, ako napríklad veveričky a vtáčiky, možno aj postrelené…vŕba s dutinou veľkou ako svet…

 

Výroky učiteľskej legendy:
* Dosť, stačilo, odplávaj!
* …ty nemysliaca hmota!
* …ty chvojina!
* …postav sa, nevidím ti na tvár kvôli tvojim krásnym vlasom.
* …kde je tá žena?
* …ty moja veľká láska.
* Kto ti dovolil, aby si sa vznietila?
* (Pri dlhom pohľade do mapy.) A kde je Čína? Tú si asi musím nakresliť.
* (Pri vstupe do triedy so zatiahnutými žalúziami) A čo som v krematóriu?
* Zatvorte prosím dvere, aby som neučila WC.
* Pozriem sa do svojich análov.
* Žiak: Čo je to platonická láska? P. učiteľka: No to je, ako keď si tvoj spolusediaci zidealizuje Marlen Dietrichovú.
* Ak je toto trojka, tak ja som jeruzalemský mufta. Žiak: A kto to je jeruzalemský mufta? Učiteľka: No to je taká funkcia, ktorá v Jeruzaleme neexistovala, čiže nezmysel. Žiak: Takže vy ste nezmysel? Učiteľka: (pauza) Anoooo!
* Keby toto urobil môj manžel, už by bol nasekaný v chladničke.
* Narovnaj sa! Však si nejaký Homo Erectus!
* Vypľuj mi sem tú žuvačku! (do dlane)
* Dávam do pléna otázku.
* Kde ty máš rodokmeň?
* Ja som z neho taká vzrušená! (O Alexandrovi Veľkom pri tabuli.)
* S tými Habsburgovcami to bolo tak. Oni sa ženili a vydávali medzi sebou navzájom. Zdegenerované plemeno! To ako môj manžel. Vravím mu: “Nesej do tej istej pôdy to isté mrkvové semeno.”
* Načo hádzať sviniam peeerly.
* Zlatica, ty si mi ale zmaľovaná, ešte si začni maľovať zuby na čierno a budeš ako Egypťanka!
* Malá bezvýznamná jednotka.
* Presunieme sa v čase a priestore do obdobia. (úvod hodiny)
* Facka je, až keď krv strieka.
* Samozrejme že tam boli aj stredovekí študenti, kde by tí neboli pichnutí!
* Dali to tam postaviť a šmyk! Na jednej strane hlava a na druhej telo! (princíp gilotíny)
* Kde máš tie nohy?! Keby si bol vo feudalizme, tak ti ich odtrhnem!
* Obidvaja prázdni, jak hrnce deravé!!
* Chalani, dutí ste ako pne, ale nie ako pne, do tých sa aspoň včely nasťahujú!
* Žiak: Ktorý pápež to dal Husa do kliatby? Učiteľka: Pôjdete so mnou, ja vám dám knihu o pápežoch, nič moc, asi 500 strán, vy si to prečítate a poviete nám!
* Učiteľka: …a potom vyvŕtali otvor do hlavy, krv tiekla. Žiak: Fúúúj! Učiteľka: Vy, keď budete doktorom a budete pitvať mŕtvoly, aj prst si oblížete.
* Zakiaľ pani profesorka vydá mapu, zatiaľ ja prídem na Aliašku.
* Nuž keď si ty také hoviadko božie!
* Ja by som ťa tak zmlátila, že by si bol jak dážďovka pokrčený!
* Sadni si, lebo jak ťa zacvaknem, tak je s tebou koniec!
* Zas ti ševelí v mozgu?
* Ty choď odo mňa: apage satanáš!
* Čiže ste nič nerobili, kvitli ste!
* Vy čo ste prišli len tak hore háj, dolu háj, aby sa stará rozčúlila!
* Ty, ja chytím tú špongiu a natlačím ti ju do úst a vykopnem ťa von!
* Načo si toto tam kefla?!
* Kto z vás okrem tuhľatej pampelišky spoznámkoval revolučné hnutie?
* Keby si bol mojím synom, tak už nemáš jediného zuba!
* Choď von, tam môžeš ruky aj nohy natŕčať!
* Ja ti dám takej srandy, len ti zabrní!!
* Jaro, sadnite si na trtáč!
* Boh nie je nejaký dedko sediaci na oblakoch.
* Nepovedal si nič, len si rašil vlásky.
* Čo ty tu sedíš jak svätej Anny batoh?
* Postav sa! Mám rada mužov v stoji.
* Mám takú živočíšnu chuť siahnuť ti do krku. Vypľuj tú žuvačku!
* Odpoveď pri tabuli: Žiak: Nó, že… Učiteľka: Lyžičky, vidličky, za 5!
* pred neohlásenou písomkou: (kresliac rukami vo vzduchu trojuholník) Spravíme si magický trojuholník a prijímame energiu z vesmíru. Rozdáme si papiere a ideme písať písomku.
* Keď ťa to tu nebaví, tak choď ku pani riaditeľke a povedz že ťa nebaví dejepis.
* (Keď uprostred výkladu v zápale zaklopal na triedu žiak s triednou knihou.) Neotváraj! Nech tam stojí ako Hannibal pred bránami Ríma!
* Na WC: prváci, druháci, tretiaci – okamžite zahasiť a von! Štvrtáci dohúliť a vypadnúť!

Zdieľať