POVRCHNÝ POLITICKÝ MARKETING

Neznášam politickú povrchnosť a povrchný marketing – našťastie na mňa ani nevplýva.  Marketing ako taký uznávam, treba sa prezentovať, aby ľudia vedeli, čo vykonávate, čomu sa venujete. Najmä keď s nimi chcete spolupracovať alebo robiť pre nich nejakú službu. Takýto marketing sa dá robiť elegantne aj pravdivo. Riadil som školu, vždy som si dával pozor na to, aby jej prezentácia nezaváňala klamstvom, pretvárkou, retušom reality. Možno je to aj preto, že sa málokedy dám nachytať prázdnou reklamou, a ak ma niečo zaujme, skúmam to na základe viacerých zdrojov a až potom sa rozhodnem o kúpe.

 

Planý politický marketing je nebezpečný najmä preto, že dokáže ovplyvniť veľkú časť voličov a niekedy práve tá časť rozhodne o tom, kto sa ujme vlády. Ako príklad uvediem pani prezidentku. Tá sa na sociálnych sieťach prezentuje pravidelne. Máme pocit, že s ňou komunikujeme, hoci je jasné, že neraz statusy píšu alebo schvaľujú jej poradcovia. Nedávno zverejnila text o ohrození psychického zdravia detí a iných ľudí z dôvodu epidemickej situácie, ktorú zažívame vyše roka. Tej epidémie, ktorú mnoho štátov vie komunikovať, vie pristupovať k občanom empaticky a snaží sa ich obmedzovať v medziach zákonov. To, čo v tejto situácii spôsobila táto vláda, už netreba osobitne rozpisovať. Dozaista to však malo obrovský vplyv nielen na dospelých, ale najmä na deti. Ani tu netreba hovoriť to, čo táto vláda nekompetentnými a fanatickými rozhodnutiami spôsobila na dušiach detí a mládeže. A na to poukázala pani prezidentka dokonalým textom a prekrásnymi fotkami, kde pôsobí ozaj ako perla sveta, ktorú nám závidia. Aj ja som si na začiatku myslel, že sa v nej skĺbila krása so zdravým prístupom k politike. Ale…

 

Plne si uvedomujem, že prezident má u nás prevažne reprezentatívnu funkciu. Má nejaké kompetencie, ale nie sú to také, ktoré by mali priamy vplyv na náš praktický život. Ale môže rozprávať, môže písať, môže kritizovať. A nemusí sa vôbec starať, koho kritizuje, keďže prezident je nadstranícky a všeľudový. Aj to sa našej prezidentke sprvu darilo. Jej slovná moc je vlastne nekonečná. Netuším, či má takých nemožných poradcov, ale motivovať ju k takémuto planému marketingu je doslova provokácia občanov. Táto vláda, nie celosvetový strach z pandémie, ale vláda podvodníkov, klamárov, fanatikov a názorových teroristov spôsobila vážne psychické ujmy ľudí. Ona mala šancu zabrániť tejto vláde. Legislatívnu, ale má k dispozícii všetky médiá, môže sa nezávisle vyjadrovať. Prečo s tým prestala a de facto dovolila vyčíňať tejto vláde. A ničiť naše psychické zdravie. Ona sa môže postaviť tejto vláde. No to by jej asi poškodilo imidž. Iný dôvod, prečo sa na to všetko len pozerá, nechcem rozvádzať. Isté je, že viera v ňu otriasla mnohými.

 

Toto je obyčajný nekompetentný politický marketing (samozrejme, robia to aj iní politici), ktorý škodí povesti prezidentke, dáva facku občanom a v neposlednom rade škodí Slovensku. Lebo škody na našom zdraví, duševnom i fyzickom, na pokoji a šťastí sú preukázateľné. A potvrdila to aj svojím statusom pani prezidentka. Iba statusom. A fotografiou.

*

PhDr. Ján Papuga, PhD. * Bratislava-Rača * janpapuga@gmail.com  FB: Ján Papuga * IG: Ján Papuga * FB skupina: Spoločenstvo slovenčinárov, priateľov školy a vyučovania * FB skupina: Slobodná iniciatíva nezávislých občanov * FB skupina: Riazanet – BA-NM * janpapuga.blog.pravda.sk * youtube: Ján Papuga * www . janpapuga . sk

*

Zdieľajte tento text, ak sa s ním stotožňujete, je verejný, netreba osobitný súhlas. Posielajte tento text na vyššie miesta, ak sa s ním stotožňujete. Ukážte ho ľuďom, ktorí nie sú na internete. Aj takto sa menia veci.

Tento obsah bol zaradený v Nezaradené. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.