Ministerstvo školstva predkladá návrh na zrušenie polročných prázdnin. Vraj neplnili svoju regeneračnú funkciu, hoci všetci vieme, ako pomôže deň voľna. Keby skutočne chceli situáciu riešiť, zrušili by polročnú klasifikáciu, alebo by ubrali z vianočných prázdnin a pridali k polročným. Isto, plagiátor Grohling nepotreboval vo svojich časoch “štúdia” voľno, regeneráciu, psychohygienu. Veď si pomohol pri získaní svojho titulu. Avšak deti po návrate z vianočných prázdnin zažívajú taký nával skúšania, že aj ten jeden deň po uzavretí známok pomôže. Písomky, testy, projekty, ústne odpovede. Ihneď po Vianociach, keďže si stále veľká časť učiteľov necháva veci na poslednú chvíľu. Na škole, kam chodí môj syn, dokonca po uzavretí polroka už dávali písomky a skúšanie do toho druhého ešte v čase polročnej klasifikácie. Ak by som raz mal možnosť o tom rozhodovať, skôr by som zrušil polročnú klasifikáciu. V tomto stave však zrušenie polrocných prázdnin, ktoré sa väčšinou spájajú s víkendom, čím vzniká predĺžený víkend, je mimoriadne cynickým a neodborným zásahom. O to viac to rezonuje, že sa Grohlingovo ministerstvo hlási k inklúzii a k humanistickému prístupu k žiakom. Ale už sme si zvykli, že ich teoretické frázy sú v rozpore s ich činmi. V neposlednom rade táto zmena nijako nezmení školstvo, nijako ho nezlepší, hoci sme uz za polčasom vládnutia. A v tomto čase sa čoraz viac pýtam, čo ministerstvo spravilo pre učiteľov, žiakov a ich rodičov. Odpovedať nebudem, ale poučiť sa odpoveďami iných nechám.
Vitajte na stránke PhDr. Jána Papugu, PhD.
pedagóg, spisovateľ, aktivista
Vitajte na stránke PhDr. Jána Papugu, PhD.
pedagóg, spisovateľ, aktivista
súhlasím.dobre napísané