Zákon o pedagogických zamestnancoch… Popravde som ho detailne ani neštudoval, keďže všetko, čo posledné roky produkuje ministerstvo školstva má ďaleko za odbornosťou a pomocou zdevastovanému školstvu. Horím zvedavosťou nad vykonávacími predpismi. Už teraz viem, že mi bude stúpať adrenalín a školám pribudne ďalšia byrokracia.
Ministerka sa ako vždy empaticky i cynicky vyjadrila, že proti zákonu je pár učiteľov. Myslela tým niekoľkých obetavcov, čo za pasívnych učiteľov protestovali pred parlamentom. Milujem takéto účelové politické skratky urazenej političky. Pani hejministerka asi zabudla, že tu je petícia, ktorá má vyše 20 000 podpisov naprieč celým Slovenskom. To už je slušná vzorka. Možno reprezentatívnejšia ako tá ich, ktorá hovorí, že pri zelenom stole sedeli relevantné reprezentácie učiteľov, hoci o sporných momentoch si rozhodli úradníci a politickí diletanti bez ich požehnania. (Otázkou je, či sa k diskusii nemala vziať aj laická verejnosť – aj tú ovplyvňuje školstvo.) Ak sa však ministerka oháňa nízkym počtom protestujúcich, mala by sa zamyslieť nad svojím mandátom. Takmer celá opozícia sa postavila proti spomínanému zákonu. Nie je ťažké si spočítať aktuálnu podporu strany, ktorá ničí ministerstvo školstva, a počty priaznivcov opozície. A k tomu 20 000-tisícovú petíciu. Okrem toho, ministerka je iba nominovaná za stranu, teda nebola niekde na kandidátke, kde by ju ľudia mohli podporiť, poznať a stotožniť sa s ňou ako straníčkou. (O odbornej nominácii nemožno hovoriť.) A uhol pohľadu je zrazu iný, počty, ktoré podporujú spomínaný legislatívny zámer, sa výrazne zmenšia.
Akýkoľvek legislatívny predpis nie je o kvantite. Ale o konsenze a kvalite, ktoré sú mnohým politikom cudzie. Či už tým vládnym, alebo opozičným. Konsenzus však nie je výsledkom rokovania s organizáciami združujúcimi toľko a toľko ľudí, ako sa na to Lubyová odvoláva. Konsenzus je výsledkom citlivého hľadania prieniku rôznych názorov, odbornosti, potrieb moderného vzdelávania a tradície. A na to súčasné ministerstvo nemá. Ba ani iné rezorty. Obávam sa však, že na to nemajú ani mnohí potenciálni ministri školstva.
Archív
- september 2023
- august 2023
- júl 2023
- jún 2023
- máj 2023
- apríl 2023
- marec 2023
- február 2023
- január 2023
- december 2022
- november 2022
- október 2022
- september 2022
- august 2022
- júl 2022
- jún 2022
- máj 2022
- apríl 2022
- marec 2022
- február 2022
- január 2022
- december 2021
- november 2021
- október 2021
- september 2021
- august 2021
- júl 2021
- jún 2021
- apríl 2021
- marec 2021
- február 2021
- január 2021
- december 2020
- november 2020
- október 2020
- september 2020
- august 2020
- júl 2020
- jún 2020
- máj 2020
- apríl 2020
- marec 2020
- február 2020
- január 2020
- december 2019
- november 2019
- október 2019
- september 2019
- august 2019
- júl 2019
- jún 2019
- máj 2019
- apríl 2019
- marec 2019
- február 2019
- január 2019
- december 2018
- november 2018
- október 2018
- september 2018
- august 2018
- máj 2018
- február 2018
- január 2018
- december 2017
- november 2017
Meta