Nedá mi začať inak ako básničkou, ktorú som raz vymyslel: A učiteľ pozerá, číta, zlostí sa, rozum mu vraví dosť, no pasívne čaká, kto ho spasí, kto zachráni jeho stiahnutý chvost.
Naša vláda a obzvlášť premotivovaní poslanci sa opäť vyznamenali ďalším diskriminačným zákonom. Lustrovať minulosť učiteľov pri ich zamestnávaní, hoci máme desiatky povolaní, ktoré pracujú s deťmi. Už viac razy som napr. upozornil na to, že animátori alebo organizátori detských letných táborov nemusia mať ani pedagogické vzdelanie a často ani dostatočne zrelý vek na prácu s deťmi. A čo rodičia, ktorí neraz spôsobujú svojim deťom vážne ujmy – ako sú kontrolovaní?
Je mi nesmierne ľúto, čo sa stalo žiakovi bratislavskej školy a iným, ktorí čelili sexuálnemu zneužívaniu bez ohľadu na to, z akej vrstvy bol páchateľ. Ale nastoliť takýto diskriminačný zákon a v spoločnosti navodiť pocit, že deti vyučujú pedofili, je, niekedy sa mi zdá, až zámer, zámer totálne degradovať a rozložiť školstvo, ktoré funguje už len vďaka vnútornej motivácii učiteľov. Veď odteraz si nejeden laik môže povedať, načo im zvyšovať platy, keď zneužívajú deti. A nikto sa učiteľského stavu nezastane, ba naopak, ministerka sa teší ako malé decko, že to prezidentka podpísala. Tá ma svojím podpisom mimoriadne sklamala, lebo nebol podložený odbornosťou a skúsenosťou, zviezla sa na momentálnej téme, ktorá kričí v médiách o kvantách učiteľov znásilňujúcich deti. Ale od politikov sa nedočkáme činov a od našich ministrov školstva sa nám nedostane štipky empatie. Sú dobrí iba na proklamácie, ako dôležité je zdvíhať školstvu. Ktoré oni sami zničili!
Ja nemám nič proti preukazovaniu bezúhonnosti, je to potrebné v práci s ľuďmi (opakujem, nie iba v školách!). Ale prekáža mi v tom tá do oči bijúca diskriminácia a to, že sa pokojne môže stať, že nejaký maturant ukradne v obchode mobil, nebodaj dostane zápis do registra trestov a za takúto mladícku nerozvážnosť nebude môcť robiť povolanie, po ktorom túži alebo mu napadne vykonávať ho v neskoršom veku. K zápisu za drogy sa nevyjadrím, keďže som silno presvedčený, že učiteľ by nemal brať ani legálne, ani nelegálne drogy – ale to je osobný názor. Či sa bezúhonnosť učiteľa znižuje tým, že má zápis za jointa počas vysokej školy, stojí za zváženie. Ba! Nestojí. Už to bude zákonom stanovený dôvod na zákaz vyučovania. Tak, budúci učitelia, po dosiahnutí dospelosti kašlite na hormóny, prekabáťte prírodu a riaďte sa čisto rozumom, aby ste nespravili úlet typický pre psychiku v tomto veku.
Hm, učiteľ by mal byť bezúhonný a morálnym vzorom… Ale pýtam sa, nemal by byť rovnako tak politik? Riaditeľ? Predseda parlamentného výboru? Minister? Tajomník? Predseda strany? Predseda vlády? Nemyslím si, že náš štát vedú morálne vzory. Robia si, čo chcú, a často tak v oveľa väčšej miere vplývajú na konanie novej generácie. Sú prototypmi správania, často negatívneho. A vedú štát!
Tento zákon je z uvedených dvoch dôvodov hlúposť, na ktorú naletela aj vplyvom medializovaného prípadu zneužívania prezidentka, aby ukázala, že jednoznačne odmieta takéto konanie. Ale takéto konanie odmieta obrovská skupina ľudí a 99 % učiteľov. Riešiť niekoľkých deviantov takýmto radikálnym a neodborným spôsobom je skratkou, ktorú mohol vymyslieť len rýchlokvasený právnik, politik. Jeden kolega ešte upozornil na to, že v podstate riaditeľ bude mať väčšiu právomoc ako súd. Takže zákon bude lustrovať každého učiteľa, kým vládnuci budú pokračovať v tých svojich orgiách. A pritom by stačilo jednoduché riešenie: povinnosť psychologického vyšetrenia, ako je to v prípade policajtov. Ono, aj bez trestného záznamu môže mať človek deviantné sklony, teda v takomto prípade zákon nepomôže. A čo ak svoju deviáciu naplní???
Rozumné riešenia však u našich legislatívcov nie sú, idú po veciach, ktoré sa páčia, o ktorých sa hovorí, ktoré si objednajú médiá. Potom vznikne zákon plný nezmyslov a so zámerom nájsť kladivo na učiteľský stav, aby ho to už totálne demotivovali a zostali tak v školách len tí najnekvalitnejší, najloajálnejší, konformní učitelia a učitelia spokojní s každým kopancom, čo im táto vládnuca banda dáva.
A učiteľ pozerá, číta, zlostí sa, rozum mu vraví dosť, no pasívne čaká, kto ho spasí, kto zachráni jeho stiahnutý chvost.
Archív
- september 2023
- august 2023
- júl 2023
- jún 2023
- máj 2023
- apríl 2023
- marec 2023
- február 2023
- január 2023
- december 2022
- november 2022
- október 2022
- september 2022
- august 2022
- júl 2022
- jún 2022
- máj 2022
- apríl 2022
- marec 2022
- február 2022
- január 2022
- december 2021
- november 2021
- október 2021
- september 2021
- august 2021
- júl 2021
- jún 2021
- apríl 2021
- marec 2021
- február 2021
- január 2021
- december 2020
- november 2020
- október 2020
- september 2020
- august 2020
- júl 2020
- jún 2020
- máj 2020
- apríl 2020
- marec 2020
- február 2020
- január 2020
- december 2019
- november 2019
- október 2019
- september 2019
- august 2019
- júl 2019
- jún 2019
- máj 2019
- apríl 2019
- marec 2019
- február 2019
- január 2019
- december 2018
- november 2018
- október 2018
- september 2018
- august 2018
- máj 2018
- február 2018
- január 2018
- december 2017
- november 2017
Meta